Jednym z częstszych sposobów na przeprowadzenie szkoleń są wyjazdy na kilka dni do jakiegoś hotelu. Takie rozwiązanie posiada parę zalet, na przykład taką, że jeśli się będzie przebywać w takim miejscu z uczestnikami skupić się można na tym, aby ten czas wykorzystać jak najlepiej. Oczywiście pod warunkiem, że z hotelem będzie wszystko w porządku, bo czasami różnie może z tym być.
Wiele takich obiektów z miejsca można wyeliminować na wybór miejsca na szkolenie, na przykład po wykonaniu rozmowy telefonicznej czy też zapoznaniu się ze stroną internetową. Jednak w czasie poszukiwań warto jeszcze zapytać o kilka nietypowych rzeczy, i przy okazji się dowiedzieć o tematy, jakie większość hoteli skrzętnie ukrywa, a z całą pewnością same pierwsze o tym nie powiedzą.
Przede wszystkim sprawa dotyczy prac remontowych, co do których nie zdarza się zbyt często, że goście są odpowiednio wcześnie poinformowani. A realizacja szkoleń przy akompaniamencie wiertarek czy młotów udarowych na pewno nie będzie zbyt wygodne, niekiedy wręcz uniemożliwiając pracę. Z tego też powodu zawsze należy o takie rzeczy zapytać, wówczas można się spodziewać, że odpowiedź jednak zostanie udzielona.
Sporym problemem będą także różne wesela, imprezy a nawet inne grupy szkoleniowe. Zrealizowanie w sposób efektywny wszystkich zajęć będzie wymagało ciszy i skupienia – jeśli cały czas będzie dobiegać głośna muzyka, to z pewnością w jakiś sposób to będzie wpływać na uczestników. O taki temat również powinno się dopytać w czasie szukania hotelu na szkolenie, jeśli imprezy tego typu będą planowane podczas wyjazdu, to może jednak lepiej zastanowić się nad innym rozwiązaniem.
Warto także dokładnie sprawdzić informacje o wielkości i wyposażeniu sal szkoleniowych, jakie znajdują się na terenie obiektu. Duża część hoteli lekko nagina fakty w czasie podawania tych informacji w reklamach czy w serwisie internetowym, dlatego też najlepiej wszystkiego się dowiedzieć na recepcji czy u managera.
Przy większych grupach szkoleniowych ogromnie ważna jest także sprawna obsługa, tak aby uczestnicy nie byli zmuszeni do czekania w kolejce za meldunkiem czy obiadem. Takie tematy również należy wyjaśnić wcześniej z pracownikami hotelu, aby potem nie było niepotrzebnego nikomu zamieszania i bałaganu.